Rabu, 19 Januari 2011

Berfikir Sejenak....


Salam..

today not feeling well.demam plus flu..
so kahak mmg berdarah..pe2 pun still teruskan kerja..coz ada benda nak kena setelkan...


ada 1 person tanya...your wife tak keje ...just keje menjahit..boleh survive ke?

actually soalan tu aku pun tanya pada diri sndiri...jawapan nyer mudah...ia terletak pada diri sndiri...

kalau ikut keadaan masa sekarang ni..semua bnda nak naik harga..so kos sara diri juga naik..mmg payah nak survive time cm ni for orang yang kerja yang gaji below 2000...

kalau my wife bab mnjahit ni(yang sekarng stop kejap) ada pasang surut nyer..time nak raya mmg banyak tapi time tak raya biasa2 je...

sebenarnyer..bagi yang menjahit baju ni gaji diorang boleh lebih dari orang yang kerja makan gaji..cuma ikut nak tak nak je...tapi dengan syrat menjahit dengan full commitment...takde anak kacau ke bersalin ke etc...tapi for my case tak pe la..anak2 tu pun penting gak..at least i tak perlu kuarkan duit untuk anta ke nursery..tambah tolak sama je kos pi keje then anta anak pi nursery..baik jg sendiri je kat umah..so kasih sayang tu tak kan kurang...

mmg klu ikutkan pe gaji yang dapat ni agak kurang n tak cukup..tapi ni la lumrah hidup..kite kena sentiasa bersyukur dengan apa yang ada..andai kata kalu gaji kite 5k pun..still orang kata tak cukup..percaya la..people akan beli pe yang diorang nak..

so kesimpulannnya...sama ada cukup ta cukup..kite sendiri yang kena pandai manage...mencari yang lebih baik tu bagus..and tu la yang i akan teruskan...

ada jalan untuk kite sebenarnya..allah dah bagi cuma kite nak kena cari lah...
klu tak cukup..gunakan tulang empat kerat untuk usaha lebih..tapi dengan cara yang halal...

sapa yang rapat ngan i dia akan tau how i boleh cari duit sikit..dengan sahih halalnye...

last but not least...allah tu ada n rezeki allah tak penah kurang..percaya yang rezeki tu sentiasa ada..rezeki paling terbaik adalah rezeki isteri yang soelhah n anak2 yang mendoakan ibu bapanyer..

wallahulam...
p/s: aku bukan tak boleh dapat gaji RM5k sebulan.. cuma blum masa nye...anytime boleh kuar dari orgnsi skrg ni... jadi pensyarah..offer dah ada cuma tunggu masa..im not kejar tu dulu wat masa sekarang... tgu la dulu...

3 ulasan:

  1. weh ko duk mana?

    wife ko jahit baju? aku rasa boleh je buat duit kan? meh aku anto kain kekeke


    note : get well soon. kad ko da lama siap tp kan sbb aku sibuk sgt tak sempat nak courier lagi. tak marah kannnnn

    BalasPadam
  2. aku dok puchong je..

    nak anta nye anta..:)

    ko mmg..aku dah tua 8 hari dah..mana kad ni.hahaha

    BalasPadam
  3. Aku pun hantar kat puchong la konon2nye kawan mak.

    aku kata nak amik bulan 1 bila tanya aritu da siap ke tak

    dia kata eh, nak amik ujung bulan satu kan?

    cissssssss

    BalasPadam

Search in this blog

Related Posts with Thumbnails