Rabu, 23 Januari 2013

So what..ko perfect sgt ke???

 assalamualaikum..

tengok tajuk cam marah punyer entry kan..
x pun tapi just nk share and ingatkan kawan2 dan pembace...(ada pembace ke,perasan)
kite ni bukan la sempurna..so jgn la dihina org dengan kekurangan..
kadang2 kite lihat dalam org gurau2..pasti ada terpalit sedikit kecil hati oleh yang dkeji..apatah lagi kalau diulang2 "gurauan" tersebut..

sebagai contoh ..conth je ni..byk lagi perumpamaan lain..sekiranya kawan kita tu gagap..x perlu pun kita nak usik dengan ckp gagp pun..dia pun x mintak jadi gagap..yang kau p hina n ejek tu wat pe..allah dah jadikan dia cm tu..pastu kau ejek dia..kau ingat dia x terasa ke..walupun bnda ni sebagai gurauan..

eh jap..kau x de bnda lain ke nk gurau..gurau la pasl ayam bertelur ke, kambing balik kndang ke..ikan emas ke..ni ko hina org tu wat pe..

kena igtlah..manusia x kan sempurna..x ada pun..so x pyh nk hina org cm tu sekali k..ye mgkn kau x de kekurangan cm tu tp cm ne perasaan ko klu ko dihina cm tu..

kdg2 sesetengah org tu rasa diri dia perferct..bdn slim..muke cantik..tp sempurnakah dia?
luaran je ok..dlmn x tau lg kan..entah dlm bdn tu.ada cacat atau kekurangan yang zahirnya x nmpk org..

percaya lah..jgn dihina,diejek atas kekurangan org tu..kau tu cm perfect sgt..dan harus diingat..sekali ko ejek atau hina..pasti akan dibayar balik..cah x cash je..so jgn seronok sgt ko nk ejek org k..

bnda ni mmg jadi pada aku jugak..tp setakat ni aku sbar je..sabar subur x sabar x subur..x pe..x kisah pun..doakan je..senang..


tq bace..
cam emo kan.haha..
bukan marah..sapa cakap aku marah..nasihat...butang aku mana pah...
ahakss..

kbai


p/s: bad mood ko melekat kt aku pagi ni pulak.haah

4 ulasan:

  1. MEMANG !!

    ada setengah orang tu PURPOSELY cakap org tempang lah, ape ingat dia dalam perut mak dia dulu mmg dah mintak kat tuhan nak tempang ke ape? bangang !

    sama la dgn gagap, sengau dan sebagainya. kadang2 mungkin kita rasa kelakar, tp janganlah sampai seronok sangat pegi usik org tu. sekali bangun tido terus gagap ko nak cakap ape?? menyesal tiada berguna tau ! terlajak perahu boleh direverse. terlajak kalau tuhan bayar cash sbb hina org??? contoh panggil org tempang, sekali eksiden, kaki ilang sebelah. ko nak mintak maap? menyesal? tapi dpt ape? dapat mintak maap jelah, dapat menyesal jelah, kaki xdapat balik derrrrr

    aku tau sedar diri muka hitam, tapi kalau org cakap aku hitam, aku terasa . macam la aku ni mintak kulit aku hitam !

    sedey la
    aku masih bad mood. sekian !

    BalasPadam
  2. kan...
    nak je doa kena blk kt org tu...

    gerammm...

    bad mood lg..alololo..
    rilex beb..jom2

    BalasPadam
  3. sabo jea la kimin..memang ade manusia begitu..

    BalasPadam
  4. nasib baik aku x gagap..tapi ada kekurangan gak yang lain..gera jem

    BalasPadam

Search in this blog

Related Posts with Thumbnails