Jumaat, 23 Januari 2009

Aktiviti hujung minggu

Bila hari jumaat ni, aku mula la fikir pe aktiviti yang nak buat cuti hujung minggu. Bukan aktiviti yang teruk la cam jalan2..teruk ke?.hahah. tapi aktiviti dalam rumah. Kebiasaannya aktiviti memasak lah yang jadi amalan hujung minggu. Nak buat cm ne?..time ni je la yang boleh turun dapur..klu tak..hm..malas dan letih la..tapi bile hujung minggu...semangat nak masak tu meluap2..time paling best adalah waktu pagi..nak masak pe la breakfast? so dalam bulan Januari ni aku dah mula try nasi lemak n jamal kunto..orang jawa panggil cm tu la..ada orang cakap pak tongko...pe2 la..janji makan...seperti biasa..isteri tersayang akan bantu la..sebab dia yang kuat makan.hahah.


Telur direbus untuk dijadikan side dish. Pandan tu untuk nasi nyer la..


Ha.. nasi lemak tanpa sambal bukan nasi lemak..


Ha..dah siap pun. siap ada daun pisang lagi tu...ni pun amik kat umah mertua.ada la sikit..simple je..nasi..telur..sambal...timun tak makan sebab jaga badan..takut angin..ikan bilis pun tak de..tak sempat nak goreng..dah boleh makan da..eh..eh..belum lagi da...klu tak bungkus dulu aku memang tak boleh..biar perap dulu nasi lemak dalam daun pisang..baru power!



Ni pulak pak tongko atau jamal kunto yang dah siap untuk dimakan..bentuk memang cm ni..tapi bile makan..peh...terangkat beb...manis+masin, ranggup diluar, lembut diluar.korang cuba la sendiri...lain kali aku bagi resipi.

so...minggu ni tak dapat la nak masak2..sebab nak balik johor..al maklum la...cuti raya cina...cadang nak jalan2 kat sana..jalan2 cari makan..cari otak2...murtabak...etc..wah..mana tak naik badan...jumpa next time for an update!!!see ya!!!

1 ulasan:

  1. wife ko ke..ko yg kuat makan.. haha

    BalasPadam

Search in this blog

Related Posts with Thumbnails